[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
اصول اخلاقی انتشار مقاله ::
برای نویسندگان::
مراحل داوری وپذیرش مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
اسامی داوران::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده

 

 

..
شبکه های اجتماعی نمایه کننده

File:Academia.edu logo.svg - Wikimedia Commons
..
:: سال 5، شماره 20 - ( 1392 ) ::
جلد 5 شماره 20 صفحات 41-22 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل حاکمیتی موثر بر کیفیت افشا و تأثیر رقابت بازار بر رابطه ی بین آن‌ها
احمد خدامی پور، یونس بزرایی*
چکیده:   (8262 مشاهده)
در این مقاله، تأثیر ساختار هیئت مدیره روی کیفیت افشا و تأثیری که رقابتی بودن بازار می‌تواند بر این رابطه داشته باشد، مورد بررسی قرار گرفته است. داده‌های مورد نیاز پژوهش شامل 105 شرکت از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره‌ی زمانی 1383 تا 1390 می‌باشد. برای آزمون فرضیه‌ها از مدل رگرسیون لجستیک استفاده گردیده است. برای بررسی ساختار هیئت مدیره از سه مؤلفه‌ی اندازه هیئت مدیره، استقلال هیئت مدیره و دوگانگی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل استفاده شده است، و برای بررسی رقابت از شاخص هرفیندال استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که بین اندازه هیئت مدیره و کیفیت افشا رابطه منفی و معناداری وجود دارد درحالیکه بین استقلال هیئت مدیره و کیفیت افشا رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. در خصوص رابطه دوگانگی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل با کیفیت افشا، و نیز، در مورد تأثیر رقابت بازار بر رابطه بین ساختار هیئت مدیره و کیفیت افشا نتایج معناداری یافت نشد.
واژه‌های کلیدی: کیفیت افشا، اندازه هیئت مدیره، استقلال هیئت مدیره، دوگانگی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل، رقابت بازار محصول
متن کامل [PDF 616 kb]   (2870 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


خدامی پور احمد، بزرایی یونس. بررسی عوامل حاکمیتی موثر بر کیفیت افشا و تأثیر رقابت بازار بر رابطه ی بین آن‌ها. حسابداری مالی. 1392; 5 (20) :22-41

URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-120-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 5، شماره 20 - ( 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه حسابداری مالی Quarterly Financial Accounting
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660