[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
اصول اخلاقی انتشار مقاله ::
برای نویسندگان::
مراحل داوری وپذیرش مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
اسامی داوران::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده

 

 

..
شبکه های اجتماعی نمایه کننده

File:Academia.edu logo.svg - Wikimedia Commons
..
:: سال 11، شماره 41 - ( 1398 ) ::
جلد 11 شماره 41 صفحات 125-103 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوسازی اثر تعاملی کیفیت افشا در قیمت گذاری ناقرینگی اطلاعاتی
محسن رشیدی باغی1 ، ولی خدادادی* 2، محمد رمضان احمدی3 ، حسن فرازمند4
1- دانشجوی دکترای حسابداری، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
2- دانشیار حسابداری، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
3- استادیار حسابداری، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
4- دانشیار اقتصاد، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
چکیده:   (2131 مشاهده)
جریان اطلاعات، پارامتر کلیدی در یک فعالیت اقتصادی است و به عنوان یک عامل اصلی در ظهور، ثبات و کارایی بازارهای سرمایه عمل می‌کند. هدف این پژوهش بررسی تأثیر عامل کیفیت افشا بر ارزش اطلاعات و تغییرات در ناقرینگی اطلاعاتی است. به همین منظور، داده­های مربوط به 120 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 1383 تا 1394 استخراج و از مدل رگرسیونی چند متغیره مبتنی بر روش داده­های ترکیبی برای آزمون فرضیه­های تحقیق استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می­دهد که قیمت‌گذاری ناقرینگی اطلاعاتی تابعی از معیارهای کیفیت افشا بوده و هزینه سرمایه ناشی از ناقرینگی اطلاعاتی در سطوح مختلف افشا نوسان داشته و تغییر می­یابد. به عبارتی عدم تقارن اطلاعاتی بر بازده مورد انتظار سرمایه‌گذاران تأثیر معناداری دارد اما در هنگام تغییر سطح کیفیت افشا، هزینه سرمایه تحمیلی به شرکت نیز دچار نوسان و تغییر می­شود.
 
واژه‌های کلیدی: کیفیت افشا، ناقرینگی اطلاعاتی، هزینه سرمایه
متن کامل [PDF 1240 kb]   (666 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rashidi baghi M, Khodadadi V, Ramzan Ahmadi M, Farazmand H. Modeling the Interactive Effect of Disclosure Quality on Information Asymmetry Pricing. fa 2019; 11 (41) :103-125
URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-1573-fa.html

رشیدی باغی محسن، خدادادی ولی، رمضان احمدی محمد، فرازمند حسن. الگوسازی اثر تعاملی کیفیت افشا در قیمت گذاری ناقرینگی اطلاعاتی. حسابداری مالی. 1398; 11 (41) :103-125

URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-1573-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 11، شماره 41 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه حسابداری مالی Quarterly Financial Accounting
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4679