1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق 2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک 3- دانشگاه مازندران
چکیده: (5137 مشاهده)
وجود ابزارهای نوین واثربخش حسابداری مدیریت، مدیران را در دستیابی بهتر به اهداف شرکت یاری می کند که رأس این اهداف، افزودن ثروت سهامداران و ارزش شرکت است. دستیابی به این اهداف از طریق بازارهای سرمایه مورد سنجش قرار دارد. بر این اساس در این تحقیق رابطه شاخص های خلق ارزش شامل ارزش افزوده اقتصادی، ارزش افزوده بازار و سود باقیمانده و کاربرد نوآوری های حسابداری مدیریت در شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای سال های90-1386 آزمون شده است. روش تحقیق از نوع توصیفی- میدانی می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که میان ارزش افزوده بازار و استفاده از نوآوری های حسابداری مدیریت مطرح شده در این تحقیق رابطه معنا داری وجود دارد، حال آنکه چنین رابطه ای میان استفاده از نوآوری های حسابداری مدیریت و ارزش افزوده اقتصادی و سود باقیمانده وجود ندارد. این یافته نشان می دهد بازار سرمایه بهتر از سایر رویکردهای خلق ارزش قادر به درک ارزش ایجاد شده توسط نوآوری های حسابداری مدیریت در شرکت است.
hajiha Z, kharat zadeh M, rasaian A. Studying The Relationship between the Use of Management Accounting innovations and Firms Performance Indicators in Companies Listed on Tehran Stock Exchange. fa 2016; 8 (29) :79-102 URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-173-fa.html
حاجیها زهره، خراط زاده محدثه، رساییان امیر. بررسی رابطه کاربرد نوآوری های حسابداری مدیریت و معیارهای ارزیابی عملکرد در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. حسابداری مالی. 1395; 8 (29) :79-102