1- واحد دولت آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران 2- واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
چکیده: (2984 مشاهده)
با توجه به نقش با اهمیت مقالات و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در رشد و اعتلای نظام علمی کشور،لزوم بررسی دقیق و کارشناسانه برون سپاری پایان نامه ها که از جمله عوامل کاهش کیفیت و اثربخشی این قبیل فعالیت های پژوهشی می شود، بیش از پیش احساس می شود.
هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی حسابداری و حسابرسی به برون سپاری پایاننامه ها از دید اساتید، دانشجویان و پایاننامه نویسان میباشد. روش تحقیق در این پژوهش به لحاظ ماهیت موضوع و اهداف آن از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان کارشناسی ارشد حسابداری و حسابرسی، اساتید رشته حسابداری و حسابرسی و پایاننامه نویسان میباشد؛ که 107 نفر استاد، 156 نفر دانشجو و 26 نفر پایاننامه نویس به عنوان نمونه برآورد شد. به منظور بررسی فرضیه های پژوهش از روش تی استیودنت استفاده شد. نمونه آماری مذکور با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. نتایج نشان داد که عدم سیاست گذاری مناسب وزارت علوم، دولت و مراجع قضایی، رویکرد تئوری هزینه – فایده، عدم همکاری و همیاری اساتید راهنما، عدم داشتن تخصص لازم و بی تفاوتی، وجود مراکز پایان نامه نویسی، ویژگی های شخصیتی دانشجو و عوامل اجتماعی و عدم توانایی و تخصص لازم و زمان بندی نامناسب دانشجویان در برون سپاری پایاننامه ها موثر هستند.
Ramazani S, saedi R. Identification of Effective Factors on the Tendency of Graduates in Accounting and Auditing to Outsource Theses. fa 2021; 12 (48) :126-151 URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-2250-fa.html
رمضانی سجاد، ساعدی رحمان. شناسایی عوامل مؤثر بر گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی حسابداری و حسابرسی به برون سپاری پایاننامه ها. حسابداری مالی. 1399; 12 (48) :126-151