1. ارجمند، فرزانه. (۱۳۸۷). بررسی تأثیر هماهنگی میان هوشهای چندگانه (گاردنر) و رشتههای تحصیلی بر نگرش نسبت به رشته تحصیلی در دانشجویان 9 رشته مقطع کارشناسی دوره. روزانه دانشگاههای دولتی (وابسته به وزارت علوم) شهر تهران در سال تحصیلی 1387-1386. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی 2. بزرگمهری بوذرجمهری، خاطره؛ فریبا حافظی؛ پرویز عسگری؛ بهنام مکوندی و رضا پاشا. (1398). اثربخشی آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر بر مطلوبیت اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم شهر اصفهان. نشريه روانشناسی اجتماعی 51(7): 21-11 3. بیرمی پور، علی؛ حسن علی بختیار نصرآبادی و حسن هاشمی. (۱۳۸۹). پست مدرن و اصلاحات برنامه درسی. رویکردهای نوین آموزشی 5(1): 64-31 4. جمالی اسماعیل؛ و آزیتا جهانشاد. (۱۴۰۱). تأثیر روش آموزشی یادگیری فعال مبتنی بر فعالیت (ABAL) بر رضایت تحصیلی دانشجویان رشته حسابداری. حسابداری مالی ۱۴(۵۵): 16-1 5. خواجوی، شکراله؛ و کاظم نحاس. (1398). افزایش یادگیری حسابداری بهوسیله نقشه مفهومی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی 26(3): 412-394 6. رحیمی سعید؛ و منصوره فضیلتی. (۱۳۹۵). کاربست نظریه هوشهای چندگانه گاردنر در آموزش و یادگیری. رویش روانشناسی ۵(۳): 30-7. 7. رشیدی، بهار؛ سالار فرامرزی؛ غزاله بنیمین و مهدی رحمانی ملکآباد. (1401). بررسی مؤلفههای هوشهای چندگانه گاردنر در کتابهای ریاضی دوره دبستان: روش آنتروپی شانون. دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری ۱۰(۲): 18-4 8. رضاخانی، سیمین دخت. (1393). ساخت و هنجاریابی آزمون هوش چندگانه گاردنر. فصلنامه اندازهگیری تربیتی 5(18): 206-179 9. رضایی، اکبر. (۱۳۹۲). ساختار عاملی و پایایی مقیاسهای پرسشنامه هوشهای چندگانه. تحقیقات علوم رفتاری ۱۱(۱): 67-54 10. رنجبری، فهیمه؛ مختار ملک پور و سالار فرامرزی. (1392). اثربخشی آموزش مبتنی بر هوشهای چندگانهی گاردنر بر میزان خطاهای املای دانشجویان با ناتوانی یادگیری پایهی سوم ابتدایی شهر اصفهان. ناتوانیهای یادگیری 2(4): 60-45 11. سرمدی، محمدرضا؛ محمدحسن صیف؛ سعید طالبی و صمد عابدی. (1389). بررسی عوامل همبسته با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سوم راهنمایی بر اساس نتایج آزمون TIMSS-R و ارائه الگوی تحلیل مسیر برای بررسی تأثیر هر یک از عوامل بر پیشرفت تحصیلی. رویکردهای نوین آموزشی 5(1): 30-1 12. طبیبی راد، وحیده؛ زهرا دیانتی دیلمی؛ رضا غلامی جمکرانی؛ ابوالفضل بختیاری و حسین عباسیان. (1401). آموزش مبتنی بر هوش چندگانه در کلاس حسابداری، بهبود عملکرد، انگیزه و مهارت دانشجویان؛ تجربهای نوین. پژوهشهای تجربی حسابداری 12(3): 100-81 13. عابدی، ناهید؛ علیاصغر طاهرآبادی؛ فرشید خیراللهی و بابک جمشیدی نوید. (1401). تأثیر روش تدریس پیشرفت تیمی، جیگساو و آموزش مجازی بر تحقق اهداف شناختی دانشجویان از صورتهای مالی بر مبنای طبقهبندی بلوم. بررسیهای حسابداری و حسابرسی 29(1): 145-113 14. عرب مازار یزدی، محمد؛ و سیروان محمودی. (1401). بررسی ابعاد درگیری تحصیلی دانشجویان حسابداری در برنامه-های آموزش الکترونیکی دانشگاهها. پژوهشهای تجربی حسابداری 12(3): 220-201 15. قربانی، محمدرضا؛ و اعظم غلامی. (1398). تحلیل محتوای کتاب زیستشناسی دهم بر اساس تئوری هوشهای چندگانه گاردنر و تأثیر تدریس مبتنی بر آن در میزان یادگیری. آموزش پژوهی 5(18): 67-47 16. کاظمی علوم، مهدی؛ مصطفی عبدی؛ محسن ختن لو و علیرضا اکبری امامی. (۱۳۹۹). شناسایی و رتبهبندی محرکها و شاخصهای مؤثر بر شکاف در کاربردی بودن پژوهشهای حسابداری: ترمیم فاصلهها. حسابداری مالی ۱۲(۴۸): 125-95 17. گوران، میلاد؛ و فتانه بهاروند. (1400). مدلسازی معادلات ساختاری تأثیر هوش بر نیمرخ کارآفرینی با تأکید بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر (موردمطالعه: دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه سیستان و بلوچستان). پژوهشهای مدیریت عمومی 14(52): 252-227. 18. ماسن، پاول هنری؛ کیگان، جروم؛ هوستون، آلتا. کارول؛ کانجر، جان. جین. وی. (۱۳۸۲). رشد و شخصیت کودک. ترجمه مهشید یاسایی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی 19. مهرمحمدی، محمود. (۱۳۸۵). نظریه هوشهای چندگانه و دلالتهای آن برای برنامه درسی و آموزش. تعلیم و تربیت ۲۲(۴): 31-7 20. مهرمحمدی، محمود. (1390). نظرورزی درباره برنامه درسی دبیرستان: گرایش عمومی، تخصصی یا همگرائی در چارچوب تخصص گرائی نرم. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت 1(1): 48-25 21. نیرو، محمد؛ غلامرضا حاجی حسین نژاد و محمود حقانی. (1390). تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشجویان اول دبیرستان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی 5(2): 168-153 23. هاشمی، ویدا؛ هادی بهرامی و یوسف کریمی. (۱۳۸۵). بررسی رابطه هوش هشتگانه گاردنر با انتخاب رشته تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان. مجله روانشناسی10(۳): 287 - 275.
|