[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
اصول اخلاقی انتشار مقاله ::
برای نویسندگان::
مراحل داوری وپذیرش مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
اسامی داوران::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده

 

 

..
شبکه های اجتماعی نمایه کننده

File:Academia.edu logo.svg - Wikimedia Commons
..
:: سال 7، شماره 26 - ( 1394 ) ::
جلد 7 شماره 26 صفحات 124-103 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ارتباط بین افشای اطلاعات مسئولیت اجتماعی شرکت‌‌ها و رقابت بازار محصول
احمد احمدپور*1، مریم فرمانبردار
چکیده:   (5987 مشاهده)

رقابت در بازار محصول، به عنوان یک عامل حیاتی در اتخاذ تصمیمات افشای اطلاعات توسط شرکت‌ها می‌باشد. هدف این پژوهش، بررسی ارتباط بین سطح افشای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و رقابت بازار محصول می‌باشد. جامعه‌ی مورد مطالعه، بدون نمونه‌گیری شامل صنایع شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و سیمانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران(54 شرکت) می‌باشد که برای دو دوره‌ی مالی1390 و 1391 مورد بررسی قرار گرفته است. سطح افشاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با استفاده از تحلیل محتوای گزارش سالانه‌ هیئت‌مدیره‌ و رقابت بازار محصول با استفاده از شاخص هرفیندال- هیرشمن اندازه‌گیری شده است. برای آزمون فرضیات، از تحلیل رگرسیون چند متغیره به روش داده ‌های ترکیبی و نرم افزار 7 Eviews استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد؛ بین سطح افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و رقابت بازار محصول ارتباط معنی‌داری وجود ندارد. همچنین، بین سطح افشاء عملکرد اجتماعی و زیست محیطی شرکت با رقابت بازار محصول ارتباط معنداری وجود ندارد.

واژه‌های کلیدی: مسئولیت اجتماعی شرکت، رقابت بازار محصول، تمرکز صنعت، بازار رقابت کامل
متن کامل [PDF 929 kb]   (7938 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating the Relationship between Corporates Social Responsibility and Product Market Competition. fa 2015; 7 (26) :103-124
URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-27-fa.html

احمدپور احمد، فرمانبردار مریم. بررسی ارتباط بین افشای اطلاعات مسئولیت اجتماعی شرکت‌‌ها و رقابت بازار محصول. حسابداری مالی. 1394; 7 (26) :103-124

URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-27-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 7، شماره 26 - ( 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه حسابداری مالی Quarterly Financial Accounting
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4700