1- دانشگاه کردستان 2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
چکیده: (5026 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین ارائه مجدد صورت های مالی و عدم تقارن اطلاعاتی است. در ارتباط با تجدید ارائه صورت های مالی سه حالت ارائه مجدد ناشی از حساب های اصلی، حساب های غیر اصلی و پیشنهاد حسابرس در نظر گرفته شده است. همچنین از تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش برای اندازه گیری عدم تقارن اطلاعاتی بهره گرفته شده است. بدین منظور با روش نمونه گیری حذفی سیستماتیک و با اعمال محدودیت هایی طی دوره زمانی 1387-1392 تعداد 104 شرکت شناسایی و به عنوان نمونه آماری پژوهش در نظر گرفته شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که ارائه مجدد و ارائه مجدد ناشی از حساب های اصلی تأثیر معنی داری بر عدم تقارن اطلاعاتی داشته اما در مقابل ارائه مجدد ناشی از حساب های غیراصلی و پیشنهاد حسابرس بر عدم تقارن اطلاعاتی تآثیر معنی داری ندارد.
اخگر محمد امید، ده ده جانی راضیه. رابطه بین تجدید ارائه صورتهای مالی و عدم تقارن اطلاعاتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. حسابداری مالی. 1394; 7 (28) :79-104