[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
اصول اخلاقی انتشار مقاله ::
برای نویسندگان::
مراحل داوری وپذیرش مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
اسامی داوران::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده

 

 

..
شبکه های اجتماعی نمایه کننده

File:Academia.edu logo.svg - Wikimedia Commons
..
:: سال 8، شماره 32 - ( 1395 ) ::
جلد 8 شماره 32 صفحات 105-83 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگویی برای شناسایی و رتبه بندی مهارت های مورد نیاز دانش‌آموختگان حسابداری
مهدی صفری گرایلی*1 ، یاسر رضائی پیته نوئی2
1- واحد بندرگز، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرگز
2- عضو هیئت‌علمی گروه حسابداری موسسه آموزش عالی گلستان، گرگان، ایران
چکیده:   (3034 مشاهده)

تربیت حسابداران لایق یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام‌های آموزشی و حرفه‌ای کشورهاست. که می‌تواند منجر به تقویت حرفه و ارتقاء آن به یک علم دانشگاهی شود. بر این اساس بررسی مهارت‌های مورد نیاز دانش‌آموختگان حسابداری امری ضروری به نظر می‌رسد. لذا هدف اصلی این پژوهش ارائه الگویی برای شناسایی و رتبه بندی مهارت های مورد نیاز دانش‌آموختگان حسابداری از دیدگاه شاغلین حرفه حسابداری با استفاده از روش معادلات ساختاری می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ گردآوری داده‌ها از نوع پیمایشی است که برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز از پرسشنامه‌ای محقق ساخته شامل 34 متغیر مربوط به دانش و مهارت آموزش حسابداری، پس از انطباق با شرایط محیطی ایران، استفاده گردید. نتایج آزمون آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی بیانگر پایایی قابل قبول پرسشنامه پژوهش بود. نتایج حاصل از تحلیل 126 پرسشنامه دریافتی از مدیران مالی شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که از نظر شاغلین حرفه، اهمیت مهارت‌های تخصصی حسابداری از سایر مهارت‌ها بیشتر بوده و پس از آن مهارت‌های تحلیلی، ارتباطی، شخصیتی، افزایش قابلیت­ها، مدیریت استراتژیک و رهبری به ترتیب اولویت قرار گرفتند. یافته های این پژوهش می تواند برای سیاستگذاران آموزش کشور و حرفه از جهت تربیت دانشجو و آماده سازی نیروی انسانی و ارتقاء تجربیات حرفه ای مفید باشد و شکاف بین آموزش و عمل را برطرف نماید.

واژه‌های کلیدی: آموزش حسابداری، مهارت‌ها، معادلات ساختاری
متن کامل [PDF 1136 kb]   (1553 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

safari gerayli M. A Model for identifying and ranking the skills needed for accounting graduates. fa 2017; 8 (32) :83-105
URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-893-fa.html

صفری گرایلی مهدی، رضائی پیته نوئی یاسر. ارائه الگویی برای شناسایی و رتبه بندی مهارت های مورد نیاز دانش‌آموختگان حسابداری. حسابداری مالی. 1395; 8 (32) :83-105

URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-893-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 8، شماره 32 - ( 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه حسابداری مالی Quarterly Financial Accounting
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710