[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
اصول اخلاقی انتشار مقاله ::
برای نویسندگان::
مراحل داوری وپذیرش مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
اسامی داوران::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده

 

 

..
شبکه های اجتماعی نمایه کننده

File:Academia.edu logo.svg - Wikimedia Commons
..
:: سال 9، شماره 33 - ( 1396 ) ::
جلد 9 شماره 33 صفحات 147-121 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین مدلی برای سنجش محیط اطلاعاتی شرکت
حسین فخاری*1 ، یاسر رضائی پیته نوئی1
1- دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
چکیده:   (3832 مشاهده)

علی‌رغم نقش مهم محیط اطلاعاتی شرکت‌ از جهت شفافیت و پاسخگویی و لیکن شاخص جامعی برای آن ارائه نشده است. اگرچه روش‌های متعددی برای اندازه‌گیری محیط اطلاعاتی ارائه شده است ولیکن در این پژوهش با مدنظر قرار دادن نتایج متفاوت به روش ریاضی شاخصی جامع برای سنجش محیط اطلاعاتی ارائه شده است. برای تست و سنجش کارایی مدل طراحی شده از داده‌های مربوط به 149 شرکت طی سال‌های 1387 الی 1394 به روش آمیخته استفاده شده است. بدین منظور پرسشنامه‌ای برای نظرخواهی از خبرگان درباره وزن و اهمیت معیارهای در نظر گرفته‌شده برای سنجش محیط اطلاعاتی شرکت، تهیه و بین آن ها توزیع شد و با استفاده از یکی از روش‌های مدل تصمیم‌گیری چند معیاره  (آنتروپی شانون) وزن و اهمیت معیارها تعیین گردید. همچنین به منظور سنجش روابط متغیر پنهان که در این پژوهش محیط اطلاعاتی می باشد، با گویه‌های سنجش آن، از تحلیل عاملی تائیدی استفاده شد؛ نتایج موید این واقعیت است که مدل پیشنهادی از برازش مطلوبی برخوردار است.

واژه‌های کلیدی: محیط اطلاعاتی شرکت، شاخص جامع محیط اطلاعاتی، مدل تصمیم‌گیری چند معیاره
متن کامل [PDF 1110 kb]   (2226 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fakhari H, Rezaei Pitenoei Y. Explaining a Model for Measuring Corporate Information Environment. fa 2017; 9 (33) :121-147
URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-1052-fa.html

فخاری حسین، رضائی پیته نوئی یاسر. تبیین مدلی برای سنجش محیط اطلاعاتی شرکت . حسابداری مالی. 1396; 9 (33) :121-147

URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-1052-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 9، شماره 33 - ( 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه حسابداری مالی Quarterly Financial Accounting
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710