[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
اصول اخلاقی انتشار مقاله ::
برای نویسندگان::
مراحل داوری وپذیرش مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
اسامی داوران::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده

 

 

..
شبکه های اجتماعی نمایه کننده

File:Academia.edu logo.svg - Wikimedia Commons
..
:: سال 14، شماره 55 - ( 1401 ) ::
جلد 14 شماره 55 صفحات 16-1 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر روش آموزشی یادگیری فعال مبتنی بر فعالیت(ABAL) بر رضایت تحصیلی دانشجویان رشته حسابداری
اسماعیل جمالی1 ، آزیتا جهانشاد* 1
1- گروه حسابداری، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
چکیده:   (8491 مشاهده)
این مطالعه روش یادگیری فعال مبتنی بر فعالیت(ABAL) و روش مبتنی بر سخنرانی( سنتی) را از منظر تاثیر بر رضایت دانشجویان رشته حسابداری در درس حسابداری مالیاتی  مورد بررسی قرار داد. این بررسی بر روی دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401 -1400 درس حسابداری مالیاتی را اخذ نموده بودند، انجام شد. نمونه مورد مطالعه بر اساس جامعه در دسترس انتخاب شده و شامل دو گروه دانشجوی درس حسابداری مالیاتی جمعاً 102 نفر (51 نفر گروه آزمایش و 51 نفر گروه کنترل) از سه مرکز آموزشی است که هر دو گروه توسط یکی از پژوهشگران تدریس شده است. پس از آموزش با دو روش آموزشی مذکور، در پایان نیمسال، بوسیله پرسشنامه ای که پایایی و روایی آن مورد تأیید قرار گرفت، رضایت تحصیلی دانشجویان از زیرمقیاس های روش برگزاری کلاس، فرایند بازخورد و تسهیل آن و محتوای درس سنجیده شد. داده ها از طریق آزمون t مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که سطح رضایت تحصیلی دانشجویان گروه آزمایش (ABAL) در مقایسه با گروه کنترل( سنتی ) بیشتراست. این نتیجه حاکی از آن است که بهره گیری از روش های نوین آموزشی می تواند رضایتمندی دانشجویان به عنوان مشتریان مراکز آموزشی را افزایش و در نهایت رقابت پذیری آن مراکز را تضمین نماید.
 
شماره‌ی مقاله: 1
واژه‌های کلیدی: روش آموزشی مبتنی بر سخنرانی، یادگیری فعال، یادگیری فعال مبتنی بر فعالیت (ABAL)، حسابداری مالیاتی، رضایت تحصیلی.
متن کامل [PDF 470 kb]   (162 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jamali ٍ, Jahanshad A. The Effect of the Activity-Based Active Learning (ABAL) Method on Academic Satisfaction of Accounting Students. fa 2023; 14 (55) : 1
URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-2637-fa.html

جمالی اسماعیل، جهانشاد آزیتا. تاثیر روش آموزشی یادگیری فعال مبتنی بر فعالیت(ABAL) بر رضایت تحصیلی دانشجویان رشته حسابداری. حسابداری مالی. 1401; 14 (55) :1-16

URL: http://qfaj.mobarakeh.iau.ir/article-1-2637-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 14، شماره 55 - ( 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه حسابداری مالی Quarterly Financial Accounting
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4679